View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg er delvis uenig, exocytose. Folk har prøvd seg før med å "forby" orgasmer (enkelte religiøse fraksjoner holder fortsatt fast ved denne middelalderske tankegangen) og slik jeg ser det, koker ned til at andre skal bestemme hva du kan og ikke kan føle, og det er frihetsberøvelse. Uansett om det dreier seg om en følelse man får av å ta på seg selv, eller en følelse man får av å innta et stoff.
Vis hele sitatet...
At noen skal bestemme hva vi kan eller ikke kan føle er selvfølgelig relevant i en legaliseringsdebatt - det er vel det debatten handler om.

Men for meg virket det ikke som at han brukte argumentet i den sammenhengen. Det så mer ut som den samme kjedelige: "hvorfor skal amfetamin være ulovlig når koffein ikke er det?" som vi har hørt utallige ganger før.
Greit, det er jo sant, man skal kunne bestemme selv hva som man skal putte i seg, men en orgasme er ikke noe man putter i seg for å oppnå en oppkvikkelse, eufori eller hva det skal være, men noe kreert av naturen for at den intelligente arten vi er skal gjøre det vi er lagd til - å forplante oss.
Å sammenligne rekreasjonelt bruk av heroin med en orgasme på den måten der blir bare feil.