View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Har gjenntatt dette til det kjedsommelige. Men jeg ser ingen grunn til at illegal omsetning av Narkotika skal opphøre ved en legalisering. Vi har legalisert alkohol, og det omsettes illegalt gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
Jo, men ikke på langt nær i like stor grad. Det ulovlige alkoholmarked er relativt lite i forhold til verdens narkotikamarked. Ikke en gang det lovlige alkoholmarkedet, som lett overgår det ulovlige, er like stort som narkotikamarkedet.

Sitat av exocytose Vis innlegg
Er du seriøs nå? Hva mener du med samme greia inni egentlig? At det består av de samme stoffene? Det høres ut som du mener virkningen, men det er jo veldig merkelig å skulle kalle virkning for noe som er inni.

Orgasmer vil jeg si er en veldig god oppfinnelse fra naturen sin side. Hvis arten vår skal forplante seg bør jo selve akten være noe man har lyst til å gjøre.

Man kan virkelig ikke ikke sammenligne de to tingene, og i hvert fall ikke i en legaliseringsdebatt.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis uenig, exocytose. Folk har prøvd seg før med å "forby" orgasmer (enkelte religiøse fraksjoner holder fortsatt fast ved denne middelalderske tankegangen) og slik jeg ser det, koker ned til at andre skal bestemme hva du kan og ikke kan føle, og det er frihetsberøvelse. Uansett om det dreier seg om en følelse man får av å ta på seg selv, eller en følelse man får av å innta et stoff.

At "rusen", nevforkjemisk sett, ikke er sammenliknbar er jeg med på, men i en legaliseringsdebatt synes jeg faktisk at dette argumentet, om du kan kalle det et argument, er ganske relevant.
Sist endret av felix_poker; 10. oktober 2009 kl. 00:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.