View Single Post
I min drømmeverden er såklart alt av rusmidler lov. Det finnes ikke noe slikt som restriksjoner på hva en person skal få lov til å putte i sin egen kropp så lenge han er over 18 år. Jepp, ingen restriksjoner overhodet. Dette er et enkelt og grunnleggende prinsipp som alene gir meg nok grunn til å støtte denne tankegangen. Videre så har vi alle disse samfunnsmessige fordelene som mest sannsynlig følger med. Denne regla har vi gjentatt på forumet til det uendelige, så jeg kommer ikke til å gå noe grundig til verks på det.

Folk flest henger dessverre bak med en tilbakestående mentalitet som regjerer i samfunnet vårt. En mentalitet som skaper fryktelig mye unødvendig trøbbel, men folk klarer likevel ikke å se hva som egentlig foregår. Støtter du forbud mot et rusmiddel, ja da støtter og bidrar du sannelig til å opprettholde et svart, kynisk og jævlig miljø. Du støtter indirekte at det sorte markedet skal få lov til å fortsette det de driver med, du støtter alle pengene som fyker rett inn i markedet gjennom narkosalg og alt det disse pengene finansierer. Man kan jo selv tenke seg hva slags business som er i omløp, alt fra terrorisme til menneskehandel og prostitusjon.

Beklager å måtte si det, men dette er ting vi bidrar til å opprettholde gjennom et forbud. Vi sier, uten at vi er klar over det, at det er helt greit at staten ikke skal ha noen som helst kontroll over salg, produksjon og distribusjon av narkotika og overlater hele driten rett i henda på et miljø som er så gjennført jævlig at jeg blir svimmel av å tenke på det. Og så setter vi oss på sidelinja og suger masse rett ut av pengekassa for å bevise ytterligere at dette er sånn det skal være. Det hele bunner ut i en endeløs absurd lek som fòrer seg selv i en konstant, evig og ond loop. Det verste er at de fleste sitter på linja og nikker over en genial plan, mens 1). kyniske bakmenn gnir seg i henda over penga som strømmer inn 2). rusavhengighet forvandles lettere til et justisproblem istedenfor et helseproblem 3). det fort settes opp sosiale skiller mellom brukere og ikke brukere 4). man må se langt etter objektiv og saklig informasjon 5). forebygging av rusbruk blir slik jeg ser det langt vanskeligere og til slutt 6). vi sløser ufattelig mye ressurser.

Hvorfor det er slik blir vanskelig å si, men når noe har blitt etablert så er det ofte slik det blir inne i hue til hver enkelt også.

Det er rett og slett et sett med verdier og holdninger, blant alle andre, vi har vokst opp med og fått presset ned i halsen på oss gjennom alle de andre personene som lider av samme vrangforestilling angående forbud.
Sist endret av Sky; 5. oktober 2009 kl. 16:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.