View Single Post
Sitat av Shreddy Vis innlegg
Da lurer jeg på en ting igjen.. Jeg har Electrum som wallet per i dag, på ''Recevie'' feltet er det en BTC addresse som jeg kan bruke for og motta Bitcoins.. Men vil denne alltid til høre meg? Det jeg mener da.. Kan jeg bruke denne som en Donasjons adresse opp til min Bitcoin wallet?
Vis hele sitatet...
Bitcoin-adresser går aldri ut på dato. Og de tilhører den (eller alle) som har nøkkelen (passordet) til adressen. En Bitcoin-wallet er ingenting annet en en samling av adresser og deres korresponderende nøkler.

Med andre ord, så lenge du sørger for at du (og kun du!) har tilgang til wallet-en din har du dine bitcoin trygt for alltid.

Sitat av Shreddy Vis innlegg
Hva mener dere med mixing a BTC før dere legger dem inn på f.eks Agora eller hos en selger?
Vis hele sitatet...
Alle kan se samtlige transaksjoner som utføres mellom alle Bitcoin-adresser. Og hvis noen har masse Bitcoin-klienter som logger IPer (garantert mange av disse) er det stor sannsynlighet for at de også snapper opp din IP-adresse og assosierer den med din Bitcoin-adresse. Myndigheter kan kreve av internettleverandør å få oppgitt navn assosiert med IP-adresse. Det er også andre måter å finne ut av dette på (detektivarbeid/hacking).

Bitcoin er altså ikke anonymt. Mixing derimot gjør dette eksepsjonelt mye vanskeligere å finne ut av, så lenge du bruker en populær mixingtjeneste og output fra mixing sendes til en IP som overhodet ikke kan assosieres med deg (feks noen du vil kjøpe noe av, som du ikke har oppgitt din identitet til og har kommunisert med kryptert via tor).
Sist endret av fustercluck; 26. juni 2015 kl. 10:50.