View Single Post
Sitat av stukeren Vis innlegg
Ja, og jeg spurte om det i dag da jeg så på lønnsslippen
Samtalen gikk sådan.

Jeg: mener det mangler rundt 700kr
Sjef: ja, det kan godt stemme, sikkert det at du ikke har fått ub tilleggene fra før du begynnte å stemple inn.
Jeg : hadde det vært mulig å etterbetalt de pengene, eller sette de på neste lønning?
Sjef: nei, desverre, det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.

Kan sikkert gå til han å si på en hyggelig måte at jeg har lagt merke til glippen, men hvis han fortsetter med at han " ikke kan gjøre noe med det", så kjenner jeg meg selv godt nok til at jeg hisser meg opp så til de grader at jeg går ut av kontoret, jobb eller ikke, men med penger.

Men kan jo selfølgelig bare si til han at jeg sjekka i går, og at jeg fant ut hva glippen var, og lurer på om det hadde vært mulig å få det på neste lønning?

Men jeg veit ikke om han blir irritert eller ikke jeg, får kanskje spørre "sladdredama" mi på butikken som kan alt, og kjennern ganske godt?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ha tatt med lønnslippen min til sjefen, forklart han at jeg fant ut hva feilen var og si til han at dette er feil og må ordnes opp i. Hadde sagt alt i en hyggelig tone og ikke nevnt at det er en bevisst feil (hvis det i det hele tatt er det).

Man har krav på lønna si og den skal være rett.

Sitat av raze Vis innlegg
Det skjønner jeg godt. Men likefullt kan man si at jeg orker ikke å betale for innboforsikring, siden ingen har rett til å stjele sakene mine. Greia er at en fagforening gir deg flere fordeler. Hvis sjefen din skulle finne på å si at hvis du ikke liker lønnsvilkårene, så kan han fint erstatte deg med noen andre. I slike situasjoner er det utrolig viktig å ha en fagforening som kan backe deg, og faktisk gi deg det du i henhold til kontrakt har krav på.
Vis hele sitatet...
¨
Hvis man faktisk får hjelp av fagforeningen da. Ikke alle som får det. Med litt flaks så får han ordnet opp i det selv med en hyggelig tone.