View Single Post
Lenge siden det har skjedd noe her. Har i grunn fokusert på andre ting enn brenning den sisten tiden. Men så fikk jeg ånden over meg. Denne gangen ville jeg ha ting litt mer praktisk.

Lagde meg et modulært VM-apperat som enkelt kan monteres opp, samt pakkes sammen slik at alle deler går i selve kokekaret. Tar minimalt med plass, og ser ut som en stor kjele når det ikke er i bruk.

Bildene er fra testrun fra i kveld. Sliter med chocking/flooding. Mener jeg har funnet ut hvor problemet er. Så blir snart modifisert. Slik det er nå, kan jeg ikke bruke mer enn 400 watt. (Kokeplaten er ikke trinnløs, så jeg vet ikke hvor den begynner og chocke). 400 watt går greit, neste trinn er 900, da chocker den. Skal montere effektregulator i morgen og prøve meg frem til jeg når bristepunktet. Målet er og ligge på en plass mellom 1000 - 1500 watt (da med fullisolert kolonne).






Ellers har jeg lagd en provosorisk boks hvor jeg har en raspberrypi som kjører craftbeerpi. Alt den gjør for øyeblikket er og vise temp i kokekar, spritdamp oppe ved ventil og helt oppe ved reflux-kjøler.
Målet er og gjøre kolonna smartere enn den er per dags dato, men det blir først etter at jeg får den til og oppføre seg som jeg vil. Sikter på og ta ut nærmere 2 liter i timen, aner ikke om det er reelt og vil la seg gjøre. Time will show.





Har og webkamera, men sliter med og få det til og fungere. Hadde stream en liten stund, men den forsvant, så må feilsøke litt til.
Foruten chockingen må jeg si jeg er meget fornøyd. Kolonna tar liten plass, ikke supereffektiv slik den er nå (0,72 liter i timen på 400 watt) men det vil forhåpentligvis komme seg. Mener selv den har potensiale til og bli meget awesome, samt den er good looking. (Om det er lov og si om et HB-apparat?)

Fred ut.