View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Uhm... Har du lest den selv?
Jeg leste nemlig gjennom nå, og jeg finner faktisk ikke et eneste eksempel på det du viser til. Tvert i mot er det gjennomgående kjønnsnøytrale uttrykk som «vold mellom foreldre», «vold mellom omsorgspersoner», «voldsutøver» og «melder».
Her er noen av samtaleeksemplene som er brukt:
Vis hele sitatet...
Ja jeg har lest den tidligere, og den er tydeligvis nylig blitt oppdatert. Her er linken til den jeg har lest før og som bufdir nå åpenbart har fjernet fra siden sin:
https://www.bufdir.no/global/nbbf/Ba...udmodellen.pdf
Og der var det som sagt kun menn som var overgripere og kun kvinner som var offer konsekvent. Og det står 2017 på den nye revisjonen, noe som umulig kan stemme da det er under et år siden jeg leste den andre på bufdir.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Når det kommer til jentepoeng i høyere utdanning, så er jeg enig i at det er noe som skurrer. Det der kunne blitt løst på en bedre måte.
Men, hvor får du 160 studier fra? På siden du linker til så lister de opp 13 linjer, i tillegg til «bachelorstudier i ingeniørfag (bortsett fra kjemi, ortopediingeniør, bioingeniør og landskapsingeniør)». Nå vet jeg ikke hvor mange det er, men er det 147 slike linjer, altså?
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde begynne å telle litt på antall ingeniørutdanninger? For det er mange
Tallet er hva jeg husker fra en artikkel i DinSide tror jeg det var som de nå har fjernet.

Og uansett hva har det å si. Faktum er at kvinner får kjønns poeng i et overveldende stort antall studier i forhold til menn på tross av at kvinner er 60% av studiemassen i høyere utdanning. Hvorfor er det nøyaktige tallet noe du velger å pirke på fremfor problemet? Er det for å unnvike å svare på hovedproblemet?

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ellers så skulle jeg også gjerne sett mer og bedre ressurser til selvmordsforebygging og kreftbehandling, men er det feminismens feil at dette er for dårlig?
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke selvmordsforebygging og kreftbehandling jeg snakker om. Jeg snakker om fokus på MENN innen disse områdene. Og jo dette har så absolutt med feminisme å gjøre. Akkurat som at det også er de feministiske organisasjonene som gang på gang har slått ned forslag om delt omsorg som utgangspunkt i barnefordelingssaker hver eneste gang det har kommet opp slike forslag.
Sist endret av JRF; 26. september 2019 kl. 16:54.