View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Drift Vis innlegg
Vel, ja. Formatet ytringene blir presenterte i er noe grumsete. Men da går du ut i fra at de fleste som skriver der inne faktisk mener det de skriver. Lykke til med å argumentere med et 4chan-troll. Nettopp fordi de er trolls. De fleste mener ikke engang det de selv skriver, derfor kan de heller ikke komme med noen saklige argumenter. Hva er da poenget kan du spørre? Godt spørsmål. For shitz and giggles? Trolling er når man kommer med et utsagn eller en påstand kun for å provosere noen eller skape en reaksjon fra de som leser det for egen underholdning. Hva som er greit å trolle med kan diskuteres, og ja, noen ganger går det kanskje litt vel langt.

Slik jeg ser det er /pol/ en stor drittslengingskonkurranse og "hvem har størst pikk." Ingen har fritak fra kritikk. Det er alle mot alle. Av og til popper det opp f.eks. "Sweden hate thread" og "White people hate thread."

Dette gjelder vel og merke ikke /pol/ men på /b/ står det klart og tydelig; The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood. Only a fool would take anything posted here as fact.
Vis hele sitatet...
Alternativ tolkning: den billige disclaimeren betyr ikke noe som helst, men er en måte å prøve å halvhjertet fraskrive seg ansvar på. Trollene er ikke nødvendigvis bare der "for the lulz" selv om stedet opprinnelig var sånn - en og annen kan selvsagt fortsatt være det. Det er mye som tyder på at folk tar det på alvor i høyeste grad. Det bringer meg til poeng nummer to, som er at selv om du hadde rett i at folk flest bare kødder (noe jeg ærlig talt tviler ekstremt kraftig på) er det fortsatt alltid minst noen som tar det seriøst: det er praktisk talt garantert, for når man samler nok folk på et sted må man før eller siden ende opp med et par gærninger. De kan, satt på spissen, bli den neste massedrapsmannen som, etter å ha blitt tutet ørene fulle på /pol/ og fått sine psykiske og sosiale problemer fyrt oppunder, ender opp med å plaffe ned homsebarer, ungdomspartilandstreff, osv.