View Single Post
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ikke bruke diagnosen som skalkeskjul for problemene dine.

Utbrenthet/utmattelse / depresjon hos folk med asperger er signifikant høyere enn hos resten av befolkningen. Men det er fremdeles enn dårlig ide og selvmedisinere for som sagt tidligere de samme symptomene gjelder for absinenser

Og for en med asperger kan dette faktisk bli et oppheng og skape en ond sirkel, hvor psyken forteller deg at du er dårligere enn du er. Gjelder og for vanlig folk, men mer for asperger.

Du bytter lege, benytt sjansen til å prøve på nytt, men da må du fortelle legen alt, og hvorfor. Hvis ikke er jeg redd du får problemer senere og kan se langt etter medisin på resept..

Kan og anbefale deg å kontakte spekteret eller autismeforeningwn i Norge for å få hjelp til å navigere helsevesenet.
Vis hele sitatet...
Gjør ikke det, men beroligende, og spesielt smertestillende som gir meg mer energi gjør det mulig for meg å gjøre helt dagligdagse ting, som å kjøpe klær på Dressmann eller Cubus. Jeg har sjeldent abstinens..

Mye av problemet ligger også i at folk ikke vil ha noe å gjøre med oss. Fordi vi fremstår rare og og "ikke normale".
Det er også forskjell på hvor i stor grad man har Aspergers. Noen har en mild form, jeg har det jeg vil kalle en moderat form.
jeg Innrømmer jeg selvmedisinering/rus, det er da jeg vil få problemer med å få utskrevet preparater som kan hjelpe meg. Spesielt A- og B-preparater. Det burde du vite.

Har faktisk lenge vurdert Autismeforeningen, og skal snart til Kirkens Bymisjon for å sjekke ut om det kan være noe for meg.

Så det er ikke slik at jeg bare sitter hjemme, selvmedisinerer meg uten å gjøre noe annet. I tillegg så har både DPS og kommunens Rus- og Psykiatritjeneste nettopp (ufrivillig fra min side) sagt opp samarbeidet. Og snart har jeg heller ikke musikkterapi å gå til engang.

Du kan jo selv se for deg hva slike svik vil føre til.
Sist endret av Defending; 3. september 2021 kl. 21:51.