View Single Post
Sitat av Defending Vis innlegg
Er selvmedisinering når man bruker vanlige doser og bruker det på samme måte som en lege ville anbefalt.

Har jeg ikke ikke noe så klarer jeg ikke å .pusse tennene engang.
Ingenting, faktisk. Jeg har Aspergers Syndrom, noe som gjør alt 100 ganger verre.

Slik jeg ser det så er det greit visst legen skriver ut f.eks. Valium og lar pasienten bruke det hver dag i 20 år, da er det greit.
Det er et type hykleri jeg kan ikke fordra...

Og ikke døm eller kom med oppfordring til å slutte før du selv har hatt en veldig stor Sosial Angst, Kraftig Deoresjon, Aspergers Syndrom og lignende.

Ikke tro alt blir bedre bare man slutter med rus eller selvmedisinering.
Vis hele sitatet...
Traff en nerve der.


Har du vært hos lege for å få hjelp til "
Sosial Angst, Kraftig Deoresjon, Aspergers Syndrom og lignende."?

Hvordan vet du da at din selvmedisinering ikke er roten til det du opplever? Å ta medisin på egen hånd uten en lege eller andre fagpersoner involvert er som regel en dårlig ide.

Så kanskje du skal starte der, ta tak i de underliggende problemene for å bli kvitt selvmedisinering en og frykten for å ikke få smertestillende.

Er en grunn til at man er strenge med slike medikamenter, og at du ikke klarer å pusse tenna er vel en god indikasjon på at du kanskje trenger hjelp. Kanskje du vil få samme medisinen gjennom legen og slipper da bekymringene.

Eller leter du bare etter en unnskyldning for å skjule bruken din?