View Single Post
Legger inn en ''trigger-warning'', diskuterer groteske hendelser i denne posten og hvis du er sensitiv når det gjelder seksuelle overgrep, drap eller vold av ekstrem karakter: ikke les i denne tråden!

Jeg har morbide tendenser, ikke spør hvorfor. Med det i tankene så har nok en gang en sak kommet tilbake i mitt minne.

Hvilke(n) sak i media har satt seg godt i ditt minne?

Mitt svar blir en sak fra Skandinavia, rettere sagt: Danmark.

Dere husker vel denne saken: Peter Madsen. Han tok med seg en journalist (Kim Wall) ned i en ubåt han lagde selv, voldtok henne for så å drepe henne. Han parterte så vedkommende for så å senke ubåten, uten motiv.

I august 2017 forsvant den svenske journalisten Kim Wall under en tur med en av Madsens undervannsbåter. Etter først å ha avgitt sprikende forklaringer til politiet, innrømmet Madsen at han hadde dumpet henne på havet. Deler av liket hennes ble senere funnet ved kysten av Amager ved København. I oktober 2017 tilsto Madsen å ha partert liket av Wall, men nektet for å ha drept henne. I januar 2018 ble Madsen tiltalt for overlagt drap, likskjending og annet seksuelt forhold enn samleie av særlig farlig karakter.
Vis hele sitatet...
Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_...f_UC3_Nautilus

Det her er en av de mest groteske hendelsene jeg kan huske i nyere tid. Bare det å være i en hjemmesnekret ubåt er nok for meg, men for så å være fanget under vann med en psykopat som voldtar, dreper og til slutt parterter henne - Virkelig, den skrekken den stakkars dama må ha følt i de her øyeblikkene..... herregud. Hvil i fred.

Så, spørsmålet er: hva er ditt minne preget av? - Nytt eller eldre, og gjerne fra Skandinavia.
Sist endret av Jokke; 28. februar 2021 kl. 14:46. Grunn: trigger-warning