View Single Post
horsepundare
Trådstarter
6
Hvilket forhold har du til andre substanser? Jag har rökt väldigt mycket gräs å hasch i mina dagar, och det syns jag är okej. Man ska ha respekt för det, helt klart. Men kan man hantera det och sköta ett jobb osv. samtidigt så ser jag inget fel i att röka lite på kvällen. Innan var jag total haschtomte som rökte 5 g om dagen och reste till christiania å amsterdam osv. Nå köper jag "negerhasch" (ursäkta ordet, det är vad vi svennar kallar det) nere vid akerselva när jag har råd och röker kanske 1-2 gånger om dagen.

Brukar speed ca en gång i uken när jag känner mig sliten, men jag har varit avhengig av det förut och att ta det dagligen gör mig till ett psykotiskt nervvrak. Pleier å ha lite sub eller metadon hemma för nödfall, men det har jag också använt varje dag tidigare och den avtändningen är inte att leka med. Varar 1-2 månader. Tänder hellre av från heroin cold turkey än att gå igenom det igen.

Hva er det verste som har skjedd deg i dette miljøet? Svårt att säga. Vill inte outa mig själv för mycket, men när vänner dör är alltid hemskt. Sen har det varit överdoser, rån, invandrargäng som hoppar på en. Ja ni fattar...
Värst för mig är det mentala - Sorgsenheten över att jag kastade bort min ungdom, sumpade skolan, förlorade min stora kärlek och att alla gamla vänner nu lever vanliga lyckliga liv. Att min pappa som alltid ställde upp och älskade mig nu har börjar ge upp hoppet. Jag är på en måte kvar i barndomen - hade velat ligga i mammas varma famn i några år till. Bygga kojor och fiska i skogen med pappa.

Hvor ser du deg selv om 10 år frem i tid?
Realistiskt: Hjemlös eller död. Kanske säljer de hemlösas avis och pantar burkar för att få mat och droger. Har kanske 3-4 år till som jag kan prostituera mig - man är ju inte ung å snygg för alltid. Även om jag slutar så kommer jag inte leva längre än till ~40-45 då jag har en obotlig sjukdom. De sista tio åren kan man inte ens gå, äta eller ta hand om sig själv. Men misstolka mig inte, jag önskar med hela mitt hjärta att det var annorlunda.

Drömscenariot: Jag stannar i Oslo över sommaren och lägger in mig på behandling i Sverige över vintern. Skriver låtar och övar på gitarrspelandet. Har en krossad dröm om att bli musiker, och även om jag är flink med gitarren så kan jag inte skriva låtar längre. Sen skaffa ett arbete eller börja studera och starta ett band med några vänner. Ger inte så mycket för "rockstjärnelivet" eller att bli känd. Men att ha en liten fanbase, spela lite småfestivaler å klubbspelningar skulle göra mig väldigt lycklig. Musiken har ju räddat många ur missbruk.

Trenger man noen form for utdanning i dette yrket?
Nej, men om man inte gillar sexet så krävs ett starkt sinne. Alternativt ett berusat sinne. Att suga kuk är enkelt om man är kille eftersom man har en själv, men det tar emot lite de första gångerna. Om smaken av fitta är ett portvin från 1978 så är smaken av kuk som en svettig arabs armhåla =)

E ikke livet ditt verdt mer en en pikk i flabben ? å en kanyl i armen???
Nej, inte för tillfället. Önskar att det var annorlunda.

Tror du den rette kvinnen kunne fått deg på "rett kjør"?

Ja, det är jag övertygad om. Om jag träffar någon som jag faller för och hon älskar mig tillbaka så kan det funka. Men jag tror inte det finns så många kvinnor som skulle orka med massa återfall och skit innan det tillslut blev bättre.Det finns många tjejer som gillar "badboys" och vill rädda en och det slutar ofta med att dem känner sig svikna eller bara ger upp.

Vill gärna bli pappa. Hade jag fått en liten dotter eller son så skulle jag lägga ner direkt. Samtidigt känns det fel att skaffa barn när man inte är kapabel att försörja eller ta hand om det.


Har du noen gang tenkt over at du sannsynligvis er en av de med størst sjangse til å få HIV i hele Norge?
Jag försöker skydda mig med kondom, inte svälja sperma och brukar rena nålar. Men du har nog rätt. Dessvärre bryr jag mig inte. Till stor del eftersom min sjukdomen jag är diagnostiserad med kommer äta upp min kropp långt innan Aids skulle hinna göra det.

Hadde jeg vært deg ville jeg droppa analsalget og begynt med kriminalitet i stedet. Jævligere liv en det du har nå kan jeg nesten ikke se for meg. En eventuell fengselstraff får du bare ta som en mulighet for å komme deg unna litt, kanskje du burde flytta til Svalbard?

Att flytta norrut och arbeta som dräng på en bondgård eller något hade nog varit bra för mig. Men varför ska jag börja med kriminalitet? Norska fängelser känns lite läskiga med alla zigenare och stora biffiga gängmedlemar. Sedan känns det fel att kosta er massa skattepengar när jag kan jobba - och bara skada mig själv.

Hva med tigging? Har tiggt en gång. Gick fram till 2 jenter som satt på uteserveringen vid "Ryes" i Grunerlökka och spurte om de kunde gi några kronor till en rusmissbrukare. Men det är lite för förnedrande. Och dere har redan massa problem med tiggeri.

Hvor gammel er du? Mellan 20-23

Er det kleint å møte kunder? Snakker dere om noe interessante ting? Er noen av dem oppegående?

De flesta är väldigt hyggliga och visar respekt. Andra är lite nervösa vilket jag å är, så då blir det lite rar stämning. Vi snacker om allt mulig. Som sagt är det mycket gamla ensamma män och de snackar gärna om sin exfru eller sina barn som dom inte har kontakt med. Så jag är ofta både hora och hobbypsykolog vilket bara är nice.

Oppegående? Betyder det ungefär framgångsrika? Unnskyld, min norsk är inte helt 100.


Skateward: Hmm, jag försöker vara så anonym som möjligt. Men jag är ca 180-190 cm, brunt hår, gröna ögon, slank.
Klär mig som en blandning av en junkie, en 70tals beatnik och en Dandy från 1800talets England. Hoppas det ger någon klarhet =)


Tack igen för alla fina ord. Det går rakt in i hjärtat. Ska försöka knåpa ihop den där biografin. Ha det bra så länge, kära vänner!
Sist endret av zigenarfitta; 30. mai 2012 kl. 15:41.