View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av madano
Lurer på hvordan man får hasj i pulverform fra hele planten?
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på akkurat hva du mener her men jeg prøver:
I marokko er fremgangsmåten noenlunde slik: Det tørker plante (hengende) så tar de frem store brede kurver av strå som de legger en slags klut over, så legger de plantematerialet oppå der, evt noe plastikk/pose over hele greia igjen:

De slår så på denne greia lenge, til alle trikomene (små hår som har mesteparten av virkeststoffene vi er ute etter) løsner og dette er pulveret man presser til hasj, kjent også som skuff i noen strøk

Edit: Det finnes selvfølgelig andre metoder: Mye "svarting" er laget ved at bøndene/sankerne, gnir hendene sine langs plantene, for å så gni hendene sammen og skape små kuler av hasj.. og endel døde hudceller.

Man har også disse ice metodene, som går ut på å legge plantematerialet i poser, innerste posen har er ganske stort filter i seg, og den ytterste har et veldig fint filter, man dypper hele greia ned i ei bøtte med isvann ++, tilslutt sanker man det som er igjen og presser det til hasj.

Jeg er ikke noen ekspert på metodene, jeg har skumlest over et par forskjellige, og den is greia var det en guide i NORMAL medlemskapsbladet "På høy tid".
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2008 kl. 20:35.