View Single Post
1. Finn fram en saks
2. Ta en liten fingerklype med tobakk

3. Klipp opp tobakken fint, hvis du vil kan du roaste tobakken. Jeg forklarer roastinga senere, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

4. Legg en liten klump hasj på tuppen av saksa. Hvis du vil kan du ha en liten gløtt og legge hasjen mellom der, men det er strengt tatt ikke nødvendig det heller.

5. Hold lighteren med en liten avstand fra hasjklumpen og tenn opp lighteren. Flammen skal ideellt sett ikke være på hasjklumpen men litt under, men det er strengt tatt ikke nødvendig det heller.

6. Når hasjklumpen begynner å ryke litt så er det ikke lenge før den er ferdig oppvarmet, for den saks skyld kan den være ferdig oppvarmet allerede da. Begynner klumpen å brenne har du varmet litt for lenge, blås ut flammen - no big deal anyway. Stein blir du nok for det.

7. Legg den oppvarmede klumpen oppi haugen med ferdigklipt tobakk og gni klumpen inn i tobakken. Såvidt jeg vet er det to måter å gjøre dette på:

a) Du kan gni den en vei
b) Du kan gni den begge veier

Uansett metode a eller b står du igjen med <applaus> hasj-mekk.

Nå river/klipper du av toppen på rizla-pakka, den kan du godt dele i 2 eller 3 like store deler, øvelse gjør mester og dette er strengt tatt smak og behag.

1. Ta en av delene.
2. Rull den så du får et filter.

Ta en rizla-papir til å begynne med du, det fins mange måter å rulle joint på - noen med fine illustrasjoner. Vår metode er for de absolutt n00bs i hasj-mekking og benyttes kun 1 rizla-papir. Kan du rulle vanlig tobakk, forundrer det meg om du ikke klarer det med hasj + filter.

1. Putt filteret i en ende av rizla-papiret. Jeg pleier å putte filteret i bunnen av papiret, der limsiden er vendt mot meg. Om du putter den på toppen er det heller "no big deal", bare ikke putt filteret i midten av rizla-papiret. Hvis du gjør det - prøv igjen. Husk, en av endene på papiret.

2. Hvis du vil kan du ta en mikroskopisk klype tobakk som dekker hullet på filteret. Du legger denne klypen selvfølgelig foran filteret, ikke inni. Det er strengt tatt ikke nødvendig med bunntobakk, det velger du selv.

3. Strø så mekket ditt i rizla-papiret, forsøk å ikke få for lite eller for mye, hvorav selve problemet blir i rullinga. For mye kan det være at mekket gjør det vanskelig å rulle sammen, for lite kan det være at du pakker mekket for hardt og vanskelig å ta trekk. Dette finner du ut av - øvelse gjør mester.

Når du har fått øvd deg litt med hasj, vit at det fins måter å rulle joint på som benytter seg av to og tre rizlapapir, noen ser ut som tulipaner eller roser, andre ser ikke ut og tredje benytter seg av rispapir som du kan lage den størrelsen du selv vil. Felles for de alle er at de fordeler hasj-mekket jevnt utover i papiret, som Liquid mente - lik en "pølse". Det han ville fram til var at du fordeler mekket sånn ca likt utover papiret og ned til filteret.

Jeg lovte deg roaste-beskrivelse, men syns du har fått litt å bryne deg på så jeg dropper det. Kort fortalt er det å tenne opp en lighter, holde flammen over mekkebladet og drysse den ferdigklipte tobakken over flammen - men du trenger strengt tatt ikke å gjøre det.

Lykke til - og fikser du ikke joint/blunt, fokuser kun på hasj-mekkinga (klippe tobakk, varme hasj, gni) og kjøp deg maispipe eller lignende. Ikke så ulik joint-rus igrunn