View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
For en naiv tankegang, "skal så lite til". Vet du noe om hvordan det opplevdes for disse personene? Vet du hvilke konsekvenser dette fikk ifht. jobb, utdanning, venner, familie og psykisk? Det er faktisk en veldig stor belastning å være tiltalt for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke naivt. Jeg vet veldig godt hva disse personene har gått igjennom, da jeg gikk på samme skole som de begge igjennom hele perioden det foregikk. Venner og familie har de heller ikke mistet. Familiene heiet på de til og med. Han ene dro og feiret med familien når de fikk vite at saken ble henlagt. I og med at begge to var «populære» sossegutter med penger, så ble de ikke sett ned på eller behandlet dårlig av venner eller elever på noen som helst måte.

Jeg bare forstår ikke hvor mye som skal til for at en voldtektssak skal komme bare så langt som til retten. Alt av beviser var der, men så ender det opp med at de blir «belønnet» med 100.000,- hver. Systemet er bare helt på trynet, helt ærlig. Hvis det er så stor belastning å være tiltalt for voldtekt, er det kanskje en god idé å ikke voldta i utgangspunktet.