View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har tenkt til å prøve amfetamin for første gang og var i utgangspunktet ikke redd, fordi jeg har erfaring med røyking av hasj daglig over mange måneder og følt på mildere former for avhengighet. Amfetamin er egentlig noe jeg bare vil prøve en gang, liker å utforske. Etter å ha lest en del er jeg blitt ganske redd, siden rapportene om dette stoffet er rimelig ille. Det skrives om forferdelige nedturer som kan vare i en uke++, rask avhengighet. Jeg har aldri følt på nedtur av f.eks. Mdma som jeg har prøvd flere ganger, har følt meg lykkelig og veldig bra i etterkant av det stoffet. Så det jeg lurer på er egentlig er det safe for meg å prøve litt en kveld? Jeg har ingen intensjoner om å bruke mye eller prøve det igjen med lite mellomrom, har egentlig fått en enorm respekt for stoffet etter bare å ha lest. Men har fortsatt tro på at en stripe or whatever ikke skal gjøre meg avhengig eller gi meg en syk nedtur som varer i en uke. Jeg har jobb og forpliktelser, ønsker å fungere litt i hverdagen. Har blitt redd av alle "HOLD DEG UNNA", innleggene. Skjønner at stoffet er farlig og ødelegger liv, vil bare vite om det er safe å prøve litt en kveld. Mdma er stoffet jeg virkelig liker og ønsker, men mangel på tilgjengelighet hat gjort at jeg vurderer amfetamin en kveld.
Vis hele sitatet...
Et visdomsutrykk hevder "at når man først har åpnet pandoras eske, er det vanskelig å lukke den igjen. I hvertfall har det skjedd svært mange av mine nærstående venner som i dag 20 i etterkant fortsatt brukser speed. Noen få klarer det rekreasjonelt i tilegg til at de har jobb, men de er likevel ødelagt innvendig. De kommer sannsynligvis ikke til og få et langt liv. Noen er døde, mens andre er ødelagte narkiser. Det har og gått bra med mange som har sluttet permanent. Likevel blir det vel som å trille en terning med mange mulige utfall. Disse uforutsibare utfallene vil ikke eksistere dersom du lar være.

Jeg var en av de heldige som totalt misslikte stoffet fra første linje, så det fungerer og individuelt. Uansett hvor utallige mange ganger jeg prøvde og like speed kom jeg til samme konkluksjon. Det er et ubrukelig drittstoff, som ikke gir deg noenting som helst forutenom og ta.