View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg mener det er ganske innlysende hvordan dette fungerer. Om ikke annet har jeg et tilfelle av dette i familien: vedkommende har blitt utsatt for diverse konspirasjonstull som omhandler COVID. Dermed har de blitt vaksinemotstander i høy alder, med andre risikofaktorer i tillegg. Hvis de blir smittet, selv med omikron, begynner det å se stygt ut. Og hvorfor? Fordi en eller annen komplett idiot har funnet det for godt å spre konspirasjonsteorier. Dårlig kildekritikk og manglende kunnskap er en jævla dårlig grunn til å dø, IMHO.

Komikerlinjen er en ren stråmann, og jeg skulle ønske vi kunne holde oss for gode for dette. Har det ikke blitt påpekt nok? Hva med at du fortsatt, konsekvent, bruker "ytringsfrihet" feil?

Dessuten vil jeg anbefale å lese 1984, den fungerer slående dårlig for å underbygge det angivelige poenget ditt.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor skal andre mennesker sin tilgang til underholdning og informasjon begrenses fordi ditt familiemedlem ikke har evnen til å sortere ut blandt informasjonen som presenteres og skape seg en oppfatning som samsvarer noenlunde med virkeligheten?

Å ville kneble ytringsfriheten fordi det finnes uriktig informasjon på internett blir litt feil vei å gå.