View Single Post
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Korrekt. Du har sensurert dagsrevyen i egen stue.

Kan fort bli konflikt i heimen av slikt.

Med andre ord er sammenhengen hvor sensuren skjer veldig viktig. Stor forskjell på å bli sensurert i stua di og på en av verdens største musikkplattformer.

Edit: Annet eksempel er forskjellen på at du sensurer dagsrevyen i stua og at Canal Digital sensurer dagsrevyen for alle kunder. Sammenhengen er viktig om man skaldiskutere sensur.
Vis hele sitatet...
Det er så mye galt her at det er vanskelig å vite hvor en skal starte. Ytringsfriheten er retten til å ytre noe innenfor rimelighetens grenser og at staten ikke skal straffeforfølge en, og at staten skal beskytte individet som ytrer noe. Nøyaktig dét er grunnen til at politiet stiller opp når SIAN masjerer - de beskytter ytringsfriheten og det er helt riktig, samme hvor tullete SIAN er. Ytringsfriheten er også din og min rett til å høre noe - ingenting skal forhåndssensureres fra staten utover strengt nødvendige ting som nasjonal sikkerhet o.l..

På ingen måte er det inkludert i ytringsfriheten eller sensur at andre skal tvinges til å videreformidle andre meninger eller verker. For hva skjer da med de som tvinges til å videreformidle sin ytringsfrihet? Det bør være innlysende - man har tvunget de til å si noe og dermed brutt deres ytringsfrihet. Så lenge Joe Rogan står fritt til å gå tilbake til youtube eller en annen plattform har spotify sin fulle rett til å fjerne alt innhold.

Ifølge din definisjon skal hva enn rall jeg sender inn til norges aviser publiseres - hvis ikke sensureres jeg. Det er så åpenbart absurd. For øvrig - har du noensinne reflektert over hvorfor vi har aftenposten og klassekampen? Kan det ha å gjøre med at hver av de var talerør for hvert sitt segment i befolkningen, og der fikk de ulike fraksjonene i samfunnet publisert sine tekster?

Gleder meg til du forsvarer at Rødt-politikere har en gudegitt rett til å få tekstene sine publisert i Trygve Hegnars avis.