View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Så folk skal ikkje få agere i grupper? Folk skal ikkje få sei si meining om ei sak og oppfordre andre til å handle...?

Og du kritiserer andre for å rope om sensur.
Vis hele sitatet...
Nå misforstår du meg med vilje, jeg har uthevet "idiotisk" istedenfor "idiotisk grunnlag". Poenget mitt er at jeg mener ikke at de ikke skal kunne uttrykke seg, men dersom de uttrykker seg på et feilaktig grunnlag så er de nødt til å få vite om det. I dette tilfellet så forstår jeg ikke hvilket grunnlag man baserer seg på når man er villig til å aktivt samle seg i gruppe for å sensurere en person? Dersom man først går til det skrittet å sensurere noen, så bør man for faen kunne gjøre rede for hvorfor man gjør det?! Og man må definitivt også ha reflektert over hvordan de potensielle konsekvensene av å sensurere en person som Joe Rogan kan utspille seg?!

Til de som ønsker å sensurere han fordi han "sprer feilinformasjon", hva menes egentlig med dette? At dette er noe han gjør i visshet om at han tar feil? Dersom man liksom skal kunne granske så mye ut fra et menneskes karakter basert på noen nyhetsoverskrifter, så overvurderer man sin egen evne til å forstå andre mennesker. Og dersom man er villig til å dømme et annet menneske så hardt på så tynt grunnlag, så har man et kynisk syn på andre mennesker.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva legg du i begrepet sensur?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med sensur, er å ta ifra noen platformen de har til å kunne uttrykke seg.


Sitat av Fulmen Vis innlegg
Dette er så naivt at det er skummelt. Tror du JR er en kompis? En fyr du kan knekke noen pils med på hytta?
Han er en karakter i et underholdningsprodukt som er verdt HUNDRE MILLIONER DOLLAR! Helt ærlig, for de pengene hadde jeg solgt nyrene dine uten å nøle.
Vis hele sitatet...
Dersom jeg er naiv, så er du kynisk. Kanskje sannheten ligger et sted i midten? Jeg er kanskje mer forsiktig med å dømme mennesker i negativ retning enn positiv retning, men heldigvis så har dette tjent meg bra i livet. Min erfaring er at de aller fleste folk faktisk er ganske alrighte, og uansett hvor dumme folk er på noen områder - så har de stort sett gode intensjoner i bunn.



En annen ting jeg ikke forstår, dersom dere får det til - at dere får Spotify til å droppe han, har dere i det hele tatt tenkt over konsekvensene av dette? En stor sansynlighet for hva som deretter kan skje, er nemlig at Joe Rogan lager sin egen platform, og at andre følger etter. Han har ressursene til det, han har bekjentskapene, og han har menneskene som følger han. Plutselig så har man en helt ny platform med en helt annen kotyme, hvor ingen kan legge press på deg. Er dette virkelig et bedre alternativ enn å akseptere beklagelsen hans, og håpe at han klarer å forbedre seg?!
Sist endret av stepry; 16. februar 2022 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.