View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Innvandrings og integreringspolitikken er kanskje det mest betente politiske området vi har. Det gir integreringsproblemer en ganske selvsagt plass i nyhetslandsskapet. At ikke handlinger som faller inn under en bred definisjon av terrorisme skal ha en større nyhetsverdi enn et lite notis i en kontinuerlig nyhetsstrøm er helt skandaløst.
Vis hele sitatet...
Ja, og det er et av de mest betente sakene i vårt nyhetsbilde pga all feilinformasjonen, mytene og fordommene som eksisterer.
Så hva er relevant med å rapportere om enda en gang en gjeng idioter, som ikke klarer å oppføre seg, støter sammen annet enn å hause opp mer oppgitthet, aggresjon og mer fordommer?
Om de i det hele tatt skulle fått spalteplass er det i form av en moderert og saklig debatt der begge parter får utrykt seg på best mulig måte.
Men det er egentlig en dårlig idé i seg selv, for man må stille seg spørsmålet om hvorfor disse folka er relevante? De er engasjert og de har organisert seg, men har de noe ekspertise? Der blir litt som da det ble rapportert om ubåter som går på atomkraft skal i Norske havner: Der fikk i det minste ekspertene uttalt seg, men alt overskygget av husmor Kari nordmann som ikke en gang har giddet å lese wikipediaartikkelen om gitte ubåter for å tilegne seg noe som helst informasjon.

Så nei, jeg mener disse idioten skal ignoreres så godt det går, jeg gir en lang faen hva cowboy Laila fra indre bonestad mener om innvandring på samme måte som jeg gir komplett faen i hva Mufasa Akbar tror han utretter med å være idiot å kaste stein på en lovlig demonstrasjon. Det er støy og intet annet, effekten av å rapportere gitte støy er mer skadelig enn å bare la idiotene få ut litt energi mens resten av oss ignorerer sirkuset og forholder oss til saklige debatter fra ekspertene.


Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Jeg tenker at suksesshistorier er overrapportert når enkelte tror at flyktningepolitikken lønner seg økonomisk, når den i virkeligheten har kostnader som overstiger den samlede summen av all privateid formue som er oppført på skattelistene med nesten en billion kroner.

Personlig hadde jeg satt pris på litt mer objektiv statistikk om sosiale og økonomiske kostnader og ikke flere happy og lite representative anekdoter.
Vis hele sitatet...
Da sitter vi med et ganske annet bilde, jeg kan egentlig ikke huske sist jeg leste en artikkel som viser noe positivt med integrering, det er alltid historier om folk som ikke får jobb pga sitt ikke-vestlige navn.

Jeg har problemer med å se innvandring fra et rent økonomisk ståsted, vi hjelper folk ut av områder som faktisk har krig, og der er det ganske mye farligere ting enn egg og stein som kastes. Det å kunne gi mennesker en slik ny mulighet klarer jeg ikke helt å moneterisere, det har noe med empatien vi vi mennesker har i bunn, før vi blir korruptert av alt mulig rart til å bli mer umenneskelig, man teller kroner og ører, utlendinger er farlige ting og man må passe på sitt og sine.

Jeg hadde likt å se en mer human verden, der folk ikke reduserer mennesker til statistikk og bruker økonomiske argument for å fremme et selvisk syn der alle fremmede er farlige. Heldigvis er Nordmenn flest slik: godt klar over at vi har det godt i Norge og at vi har noe å dele.
Sist endret av Dodecha; 11. april 2021 kl. 17:47.