View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når det gjelder noia, frykt, engstelse, depresjon er det følelser jeg aldri får av å røyke cannabis. Men vet jo selvfølgelig at noen får slike reaksjoner.
Vis hele sitatet...
Ja nettopp. Hadde du vært en av de spurte hadde kanskje svaret vært anderledes, men her har en annen fortalt sin opplevelse. Er en del som får den effekten.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Subjektive meninger og følelser egner seg særdeles dårlig i quizformat, spesielt når intervjuobjektene har en såpass uvanlig oppfatning/opplevelse. .
Vis hele sitatet...
Ikke ta quizzen så seriøst. Her har "journalisten" lagt seg på et sol.no-quiz format som skal være mer på gøy enn noe opplysningsformat.
Vil ikke si noen av beskrivelsene er uvanlige.

Sitat av Bær Vis innlegg
Det er imidlertid galt når det de uttaler presenteres bokstavelig talt som fasit.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bær Vis innlegg
Men det gjør det jo heller ikke.
tjene på clickbaiting og skremsel når de ikke lever av annonseinntekter.
Vis hele sitatet...
Skremsel? Ikke enig. Syns faktisk hele greia var veldig nøytral og langt fra skremsel. Gir sikkert mange ungdom lyst til å prøve var tanken jeg fikk siden narkobruken presenteres som noe så vanlig blandt ungdom (som det forsåvidt også er)

Sitat av Bær Vis innlegg
Det er uansvarlig å drive folkeopplysning på denne måten, og paradoksalt når det de belyser med reportasjeserien er ungdommers ukritiske bruk av narkotika.
Vis hele sitatet...
Står det noe sted at det er folkeopplysning eller ment som folkeopplysning? Ikke det inntrykket jeg fikk i det hele tatt, men et initiativ fra en journalist som prøver å være litt hipp og komme inn på ungdommene han har snakka med i sakens anledning.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er dette for noe tull?
Dette har ikke jeg opplevd av cannabis
Vis hele sitatet...
Good for you mate men det er helt vanlig å føle seg litt mellow og deppa etter å ha økt dopaminnivåene med rusmidler. Går værst utover folk som røyker hver dag som meg selv og faen ikke skjønte hvorfor jeg var deprimert før jeg tok pause et år, men folk som røyker sjeldent men blir drit stein en helg får jo en form for hangover / bakfjern som sikkert kan kjennes litt deprimerende ut akuratt som når man har drikki på en to-dagers og ligger søndagen hjemme å syns synd på seg selv fordi psyken har gått fra opptur i rusen til nedtur når det går ut.

Tenker lissom at initiativet til quizzen og formatet er keitete og hele greia unødvendig etter mitt syn men er ikke akuratt feil noe som står heller. Det er de folka som er spurt sine erfaringer og det er ikke feil selvom ikke alle deler de samme erfaringene.