View Single Post
Trådstarter
59
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Den har jo nektet å forsvinne, frem til den nå endelig er avgjørt.



Samtidig vet vi at mange er feilaktig dømt for voldtekt. Det eneste jeg ser her nå er at du ikke evner å sette deg i hans sko.
Vis hele sitatet...
Her har jeg vært igrunnen heldig fordi hun egentlig ikke har lagt til påstander.Hadde hun hevdet at det var vold og tvang fra min side, hadde jeg kanskje blitt tiltalt, det vet man jo ikke.
78% av de som blir tiltalt for voldtekt blir også dømt, enten til fengsellstraff eller erstattning.
Politiet tar dog ikke så enkelt ut tiltale har jeg forstått, de skal føle seg rimelig sikre på at de greier å få deg dømt hvis de først tar ut tiltale.

Det som skremte meg dog var saker jeg hadde lest om på nettet, bla Lovdata.no.Der fortelles historiegangen i hva som har skjedd, og utifra dette kunne man aldri vært sikker på hva som egentlig har skjedd. Likevel sto det ofte at retten finner det utover enhver rimelig tvil at tiltalte har forgrepet seg på vedkomne. Det blir altså ofte synsing og sannsynlighetsovervekt som blir brukt i dømming, og det var noe jeg ikke var klar over.