View Single Post
Sitat av Simplex Vis innlegg
EDIT: Og forresten så kjenner jeg til et hus som står helt forlatt og har gjort det siden rundt 1990. Bodde en eldre dame der inntil sin død og huset ble aldri gjort noe med. Den avdødes eneste livsarving (som jeg godt vet hvem er) vil ikke selge huset og det råtner bevisst på rot. Mener jeg hørte kommunen en gang hadde vært der for å sjekke om det var noe fare hvilket de konkluderte med at det ikke var, men mener jeg da hørte at det var et eller annet fra overetasjen som hadde falt gjennom gulvet. Jeg kan garantere at huset er så bortgjemt at det kun er to-tre naboer (derav mine foreldre) som i dag kjenner dette bortgjemte huset og at ingen urb'ex-ere eller andre har vært der. Huset er såvidt jeg vet ikke ryddet. Så om det er noe interesse for det så kan jeg påvise huset nå når jeg er hjemme på juleferie.
Vis hele sitatet...
Ønsker bare å nevne at det nå er fattet rivingsvedtak på huset og at lokal entreprenør er gitt oppdraget. Med andre ord kan det bli revet ganske snart og trolig før sommeren. Så om noen ønsker seg en tur dit som første urbex-er til et hus det ikke har vært folk i siden rundt 1990 så er det på tide å melde fra nå. Skal hjemover til Grenland en gang i første havdel av november. Urbexing skjer på eget ansvar da det nok ikke er lenge før huset faller sammen av seg selv...