Tråd: 250 fleinsopp
View Single Post
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Her ligger nok hovedgrunnen til at turen tok en slik vending.

"Don't alter the plan" sier McKenna, og har veldig rett i det.
Sopp bør tas i én dose, i riktig setting. Som Dodecha påpeker,
kommunikasjonsverktøy er forstyrrende og bør stues vekk.
Uventede oppringninger fra familie og venner har ingenting
i en fleintripp å gjøre.

Men du har gjengitt opplevelsen bra. Tror heller ikke det går
så lang tid før du ler litt av frykten du opplevde.

Takk for rapporten!
Vis hele sitatet...

Jeg ler ikke av frykten ennå, men føler ærlig talt ikke at jeg hadde noen bad trip. Jeg føler meg i god form i dag, og ser frem til å trippe igjen. Selv om deler av trippen var veldig skremmende da jeg opplevde den, var den avsluttende (og sterkeste) delen nøytral, samlet sett. Nå i ettertid føler jeg til og med at den var mer enn nøytral; den var god, men på en helt annen måte enn den orgasmiske opplevelsen da todimensjonale fotografier på skjermen plutselig ble animerte hologrammer som kom rennende ut av skjermen mens de pulserte og pustet og danset rundt meg.

Den avsluttende opplevelsen på badet, var en renselse og en gjenfødelse. Jeg "så" meg selv og alle jeg kjenner, og hele livet passerte i revy. Da jeg lå paralysert på gulvet på badet var det nesten som om jeg hørte en stemme ("Gud") som sa til meg:

"Hør her, K, det er en mening med livet ditt. Det er en grunn til at du -- og universet -- nå skal fødes. Se her, dette er den du er. Her er stedet hvor du nå skal bli inkarnert. Dette er familien din. Dette er moren din. Dette er faren din. Dette er brødrene dine. Dette er alle de du nå skal bli kjent med. Du kommer til å bli født med falske minner. Når du våkner fra denne tilstanden, kommer du til å tro at du har levd i mange år, men egentlig er du -- og alt annet -- i ferd med å bli skapt akkurat her og nå. Universet blir til nå, K, og det har aldri skjedd før. Alt er fred og kjærlighet, K. Finn ut hva som er meningen med livet ditt. Hjelp andre til å finne ut hva som er deres mening, og vær med på å spre fred og kjærlighet mellom alt som lever."


Jeg vet at dette med "fred og kjærlighet" høres ut som en floskel og en New Age-klisjé, men når man er midt oppe i trippen er endeløs fred og kjærlighet noe helt konkret man faktisk føler, og noe som fyller en helt. Når denne følelsen akkompagneres av intens eufori og fantastisk musikk og visuelle hallusinasjoner som ser helt virkelige ut, er det så sterkt at jeg ikke klarer å la være å gråte.

Når det gjelder uventede oppringninger så var det stort sett jeg selv som, via tekst, ba folk ringe meg. Andre ringte jeg direkte. Så alle samtalene var i høyeste grad ventet.

Men for all del, jeg skal neppe spise 250 sopp -- alene -- neste gang. Dosen blir nok mindre, og aller helst satser jeg på å ha en sitter. Eller trippe sammen med noen.

Takk for gode ord, forøvrig.