View Single Post
Trådstarter
15
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Det jeg synes er rart er hvorfor du godtok å betale 14.000 av egen lomme for å unngå anmeldelse på vegne av en kollega. Var det ikke deg så ville du jo ikke fått noe problemer ut av det uansett.

Jeg vet ikke helt om dette er god nok grunn til oppsigelse. Du har i utgangspunktet ditt på det tørre, at denne saken hos den forrige jobben er avsluttet.

Dog er jeg usikker på hva som kreves av grunnlag for oppsigelse i prøvetid. Jeg tror ikke man er like beskyttet som man er etter endt prøvetid. Uansett så har jo din nye sjef grunn til å være mistenksom, kanskje nettopp fordi du "innrømte" skyld ved å betale.
Vis hele sitatet...
Jeg ser selvklart den, men det var det enkleste. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke tok advokat eller noe, men slik ble det. Og 14k er ikke så mye.. Nå er det det, i og met at jeg er usikker på om jeg har jobb.. men da hadde jeg 2 100% stillinger, og hadde ei grei lønn.

Etterhva jeg forstod gjelder samme betingelsene i prøvetid. At han er skeptisk skjønner jeg, men er det oppsigelsesgrunn at jeg unnlot å si det?