View Single Post
Sitat av Snurretass Vis innlegg
Ja, Sky sitt innlegg er i hovedsak veldig, veldig bra, men jeg er ikke helt enig i "Så ta gjerne frem høygaflene mot faktisk overgripere av barn".

Jeg tror ikke at det er særlig produktivt med tanke på poenget om å skape et klima hvor pedofile søker hjelp.
Vis hele sitatet...
Takk for kritikken. Det var skrevet som et pathos triks for å vise at jeg sympatiserer med raseriet folk generelt kan føle når det kommer til overgripere av barn, i håp om at innlegget mitt lettere kunne penetrere følelsene til folk. Det er veldig betent dette temaet, da det rokker ved vår trang til å beskytte særdeles uskyldige vesener (våre barn).

Generelt er jeg ikke for høygafler i noen sammenheng. Å begå overgrep mot barn er ikke ondskap i mitt syn, det er pur patologi. Du er altså svært, svært syk og trenger hjelp, ikke høygafler. Ideelt sett skulle hjelpen blitt gitt mye tidligere så overgrepet aldri skjedde. Samtidig kan denne kraftige reaksjonen fra omverdenen kanskje være med på å regulere oppførselen til ellers oppegående pedofile, da det hjelper med forståelsen av hvor alvorlig et slikt overgrep faktisk er. Jeg tror man kan beholde noe av "høygaffel-mentaliteten" overfor overgrep av barn samtidig som man danner et sunnere klima som lettere fasiliterer at pedofile som enda ikke har gjort noe galt oppsøker hjelp. Jeg er imidlertid åpen for at dette er helt galt, men jeg sliter litt med å se hva godt det skulle gjøre å ikke reagere kraftig mot overgrep. Og så trenger man ikke tolke høygaflene så bokstavelig. Det har åpenbart ingenting for seg at folk går etter disse menneskene med voldelige intensjoner.