View Single Post
Sitat av 5Pax Vis innlegg
Jeg bestilte også fra Biovea, men fikk nettopp brev om at denne var stoppet i tollen...
Vis hele sitatet...

Hva sto det i brevet? Krav om resept osv?

Shoppen jeg har kjøpt phenibut fra de siste 3 årene har sluttet å sende til Norge, men jeg mottok i dag pakke fra en ny leverandør. Har ennå tilgode å få det stoppet, men dette var første gang siden den nye loven tredde i kraft.

Uansett, over til noe annet. Nylig kom det ut ny forskning som viser at phenibut binder seg til og blokkerer spenningsstyrte kalsiumkanaler, med en affinitet fem ganger så sterk som affiniteten for GABA-B-reseptoren.

Dette er samme virkningsmekanisme som gabapentin og pregabalin (Lyrica), og phenibut klassifiseres derfor nå som en "gabapentinoid" i tillegg til å være en GABA-agonist.

Jeg bruker Lyrica fast og har derfor et godt grunnlag for å sammenligne dem, og vil påstå at det egentlig ikke er noen stor likhet mellom de to i forhold til subjektive effekter, bortsett fra det helt grunnleggende (begge er angstdempende og bedrer humør). Noteres dog at phenibut fungerer bedre enn noe annet mot Lyrica-abstinenser.