View Single Post
Sitat av naiSt
Valium kan kjøpes med tre forskjellige virkestoffer

Bensedine
Apaurine
Diazepam

Diazepam er den eneste orginale, men skrives ikke ut på resept i Norge lengre.
orker ikke dobbeltsjekke, men fritt etter hukommelsen så var det Roche som lagde orginale blåvalium, men det er mulig jeg husker feil.

Rivotril 2mg / "doble" er uansett morsommere
Vis hele sitatet...
Nå roter du forferdelig med navn på virkestoff og preparater her. Valium er originalpreparatet og inneholder diazepam, disse produseres av Roche og markedsføres i Norge, men ikke i 10mg(som også kalles blåvalium). Bensedine og Apaurine er synonympreparater med samme virkestoff.

Sitat av AtheSun
1. jeg går på antidepressiva (cipralex), popper 10mg daglig. noen som har peiling på om det er farlig å blande disse med valium?

2. jeg har hørt noe om noe som heter seretoninforgiftning, det er ingen som har klart å gi meg en god forklaring på hva dette er og hvilke medikamenter og narkotiske stoffer jeg bør holde meg unna for å unngå denne "dødelige" forgiftningen.
(tramadol+ssri kan føre til serotoninforgiftning)
det kalles vel serotonin syndrom på legespråket.

fannt endel info på nettet*, men lurer fortsatt på spørsmål 1.
*http://no.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome


(posta jeg på rett plass btw?)
Vis hele sitatet...
Du kan nok helt trygt blande Cipralex og Valium, ingen uvanlig kombinasjon om man f.eks behandler angst og/eller søvnproblemer. Om dette er formålet ditt eller ikke spiller ingen rolle. Serotoninforgiftning skjer helst i forbindelse med bruk av MAOI i kombinasjon med andre substanser som modifiserer serotonin, f.eks amfetamin, MDMA osv. SSRI funker jo også slik at nivåene av serotonin øker, men ikke i like stor grad som MAOI.

Sitat av AtheSun
Jeg kjøpte noen blåe/turkise valium her om dagen, de har delestrek og er merket "ardin", alle kompisene mine som popper disse mener at det er blåvalium, helt ok greier.

Jeg tror at disse produseres illegalt i pakistan og tyrkia av folk som ikke har greie på det. Jeg tror også at disse pillene ikke inneholder diazepam i det hele tatt, bare noe som gir en liknende virkning og er farlig for nyrene.

Er disse pillene valium, eller bare en kopi produsert illegalt i pakistan/tyrkia?
Inneholder de diazepam i det hele tatt eller er det bare et stoff med liknende virkning som kan føre til nyresvikt?

(har sett tråder om valium merket ardin her inne før, men jeg trur at mange ikke vet hva de snakker om)[COLOR=Teal][/COLOR]
Vis hele sitatet...
Du har nok rett i at ARDIN pillene ikke er valium, men de skal fortsatt være 10mg diazepam, hvorvidt det er 10mg og/eller diazepam vil bare ei kjemisk analyse av tabletten kunne fortelle deg. Disse pillene er jo ikke akkurat ny på det illegale markedet eller det LEGALE(selges legalt på flere onlineapotek). Den nyresviktteorien din må du lenger ut på jordet med.