View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kanskje du burde søke deg til omsorgsbolig å få noen til å sette opp heftige begrensninger på hjemmenettverket ditt og fikse pc'n din slik at du ikke har admin konto og du dermed ikke kan gjøre endringer på maskin eller nettverk? Da har du tilsyn av helsepersonell nå mens du er i kritisk fase, du har andre mennesker rundt og kan fokusere på behandling, å gjøre noe positivt hver deg og du kan leve nogenlunde normalt uten fristelser fordi noen andre administrerer nettverket ditt og du ikke får spilt? Det virker kanskje et overdrevent tiltak men du har jo bevist at sydommen styrer uansett hvor mye du selv ønsker og vil slutte - du har fått tilbakefall selv etter at du hadde ordnet opp første gang.

Samme må gjøres med mobilen. At du ikke har mulighet til å installere apper og at du har begrenset surfetilgang. Det blir litt "fengsel" over dette men kanskje er det akkurat det du trenger nå?
Vis hele sitatet...
Dette er noe jeg helt klart er åpen for. Problemet i dag er at det ikke finnes vedtak for pengespillavhengige i samme grad som andre diagnoser. Behandleren min ved behandlignssenteret i ålesund var utrolig oppgitt, fordi de ikke har lov å legge inn personer med pengespil. Dette siden de kan kun vedtak på å legge inn personer med rusavhengighet. De tilbyr kun dagbehandling for pengespill. Det finnes nemlig ikke en eneste døgnplass for spillavhengige i Norge. Dette er noe av det jeg ønsker skal bli en endring på.

Det førte til at jeg ble innlagt på akutt psykiatrisk en uke, så disktrikspsykiatrisk en måned. Jeg fikk avslag fra DPS om videre hjelp og innleggelse, fordi de "ikke har nok kunnskap".

Faktisk var tiden nå i fengsel utrolig behagelig for min del. Jeg hadde null internett og mobil. Jeg slappet mye mer av og var ikke konstant stresset over mine økonomiske krav, som jeg er på "utsiden". En døgnplass for spillavhengige hvor mobil og begrenset internettilgang til, er noe som må på plass. De finnes jo tiltak for rusavhengige over hele landet, så de kan bruke samme instutisjoner. De trenger kun et lovlig vedtak på at de kan legges inn for diagnosen "patologisk pengespillavhengig"
Sist endret av brødskiverr; 19. mars 2020 kl. 16:17.