View Single Post
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Hva blir din vei videre her? Har mora di fått igjen penger fra staten? Og du blir skyldig dem, eller hvordan virker det? Uansett. Lykke til videre på veien.
Vis hele sitatet...
Min førsteprioritet er å betale tilbake de jeg svindlet på Finn, ettersom de faktisk har blitt frastjålet penger. Jeg anbefalte de å anmelde meg fordi de vil da bli prioritert foran kredittgjeld hos namsmannen, men jeg mistet jo selvfølgelig jobben min da jeg fikk dommen på politiattesten og måtte i fengsel. (Jeg jobbet i helse)

Dette er en rettslig tvist. Moren min har ikke fått noe av staten nei, for teoretisk sett har hun ikke mistet noe, men har fått krav på lån mot seg.

Bankene krevde naturligvis at hun måtte anmelde meg for at det skulle bli en tvist. Sbanken gjorde som det står i reportasjen en feil og betalte ut 370.000kr 2 ganger, først automatisk så manuelt. De innså feilen, og krever kun moren min for 370.000kr, noe hun motsier. Ironisk nok er jeg dømt til å betale tilbake begge lånene, totalt ca 800.000kr til Sbanken. Det er merkelig at de fortsatt kan stille krav mot henne når de har fått rettslig gjennomslag på begge kravene mot meg, men saken er ikke avgjort.

Det var 2 mindre kredittkort i DNB og Santander. De krevde også at moren min måtte anmelde meg, men innså at jeg ikke ville ha råd til å betale. De krevde dermed ingenting fra meg, men forsøkte å kreve fra moren min. Per nå har Santander trekt kravet mot min mor, DNB er fortsatt i tvist.

Litt forenklet:
Sbanken: Jeg er dømt for å betale tilbake lånene, inkludert det de betale ut med en feil. De har også forsøkt å kreve moren min for det første lånet, men det er en pågående tvist. Tviler på at de kommer gjennom med det, ettersom jeg er dømt til å betale de.

DNB: krever 100.000kr - Uvisst - Pågående tvist, forsøker fortsatt å kreve moren min.

Santander: Trekt krav om 70.000kr mot min mor. Kravet blir nok stilt på meg.

DNB og Santander anmeldte meg, men krevde ikke tilbakebetaling for meg. Jeg er dømt for lovbruddene, men ikke tilbakebetaling siden de ville forsøke å presse min mor først. De vil trolig anmelde meg på nytt for å kreve tilbakebetaling


Jeg har forsøkt å oppsummere det i dette innlegget:
https://crazysig.blogg.no/santander-...mot-mamma.html

I dette innlegget kan du se dommen og hva jeg er rettslig dømt til å betale tilbake:
https://crazysig.blogg.no/forste-tilbakebetaling.html
Sist endret av brødskiverr; 19. mars 2020 kl. 16:06.