View Single Post
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Tilbake i nyhetene: "Sigurd tvungen til pause i fengselssoninga – fryktar han må utsette utdanninga"
https://www.nrk.no/mr/ma-ta-pause-fr...art-1.14950345
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg gikk ut i media om dette, er flere årsaker. P3 jobber med en ny dokumentar om pengespill, og spurte derfor om å følge med inn i fengsel for å vise konsekvensene. Den skal trolig slippes ut neste uke. Siden jeg har blitt kastet ut av fengselet bare 2 uker etterpå, var det naturlig å informere NRK om dette. De ønsket da å lage en artikkel.

Videre var det ikke bare meg kriminalomsorgen sendte hjem, de sendte hjem over 10 stykk på tvunget soningsavbrudd om deres vilje. Krav for soningsavbrudd er at det er frivillig. Tre av disse var personer med voldsdommer, hvorav en med voldteksdom. At dommen min blir utsatt, betyr bare at det tar lengre tid for meg før jeg får betalt tilbake de jeg svindlet.

Det har også vist seg at fengselet brøt loven med å tvinge oss ut på soningsavbrudd. Jeg fikk telefon fra fengselet i dag hvor de innrømte feilen, men dette først etter jeg gikk ut i media..

Sitat av Streit Vis innlegg
Takk til TS for mot til å stå frem. Oppnår intet med å hate enkeltpersoner eller grupper som faller utafor, om det så er spillavhengige eller heroinister.

Det store spørsmålet er; hvor mye ressurser til forebygging og hvor store reguleringer skal myndighetene bruke for å beskytte enkeltmennesker fra å ødelegge seg selv (inkludert pårørende og kriminalitet).
Vis hele sitatet...
Det er derfor det bør reguleres med lisens. Norge bør ta en avgift av det pengespillselskapene tjener som blir brukt på forebygging. Per nå, er det staten som tar regningen, og det er feil
Sist endret av brødskiverr; 19. mars 2020 kl. 13:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.