View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Måtte lete litt etter et spm., men jeg antar det er dette?

Som du sikkert har sett selv på nett, så er det aller meste av info knyttet til barn. Ganske enkelt fordi det nesten bare er barn mellom 4-12 som har denne "tilstanden" (ca.5%)

Jeg fant dette hos Helsenorge no ang voksne.

"Hos voksne med søvngjengeri er det rapportert økt forekomst av lettere psykiske lidelser, spesielt depresjon og angstlidelser.​
Andre faktorer som kan utløse somnambulisme er stress, alkohol og enkelte medikamenter.
"

Men jeg ser du nevner at du jobber offshore. Er det ikke en del strenge regler om helse og slikt der?
Er du sikker på dette er noe du vil at de skal vite?
Vis hele sitatet...
Ja, følte jeg måtte fortelle en del for å gi dere inntrykket for hvor ille det er.

De har aldri spurt om slike ting på helsesjekken. Men det er klart, hvis jeg raserer den ene lugaren etter den andre så kan det jo kanskje få konsekvenser. Da jeg reiv ned de to store skapdørene sist så bare gjemte jeg dem under dyna og skrudde dem opp igjen når jeg var ferdig på skift. Jeg hadde jo dradd døra av hengslene, og det var 3 hengsler på hver dør og skruene var dradd ut av døra så dørene satt ikke veldig godt fast etter jeg hadde "montert" dem opp igjen

Tidligere har jeg bare revet ned en panelovn som var skrudd i veggen. Vanligvis pleier jeg bare å gå rundt, brette opp madrassen, tomle bak tv'n osv.

Jeg håpte dette var et problem jeg ville vokse av meg. Tydeligvis ikke.

Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Høres ut som du har vanskeligheter for å gå fra REM-søvn til deep sleep. Det finnes vel søvneksperter, så rart ingen leger har snakket med deg om det.

Ikke at jeg vil oppfordre til at du skal begynne med noe ulovlig, og det er nok uaktuelt for deg uansett. Men kanskje verdt å merke seg at å innta hasj før du legger deg kan gjøre at du hopper over REM-stadiet og går fort inn i den dype søvnen. Vet ikke om CBD-olje kan gjøre samme susen. Det kan du iallefall få på resept.
Vis hele sitatet...
For høre hva nevrologen sier hvis jeg får time hos dem. Har lite lyst til å måtte begynne med noen ulovlige stoffer mtp jobben jeg har.