View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Synd å høre at du sliter med angst. Ikke moro.
Jeg synes derimot ikke det høres ut som en dårlig idé selv, da jeg og har et klumsete forhold til alkohol. Faktum er at om man drikker for mye så medfører det jævla mange skumle og ubehagelige helseplager. Jeg trenger sikkert ikke ramse disse opp da det er godt dokumentert overalt ellers.
Man kan godt si at cannabis ikke er helt trygt men sammenliknet med alkohol er det bare barnemat når det kommer til fysisk helse. Akkurat angst er det ingen mangel på i det alkoholiserte samfunn, heller.
Vis hele sitatet...
Mulig poenget mitt ikke kom frem her fordi jeg ikke har formulert meg godt nok.

Poenget mitt er: hvorfor ikke bare holde seg unna rus fremfor å bare bytte ut en avhengighet med en annen?. TS sliter åpenbart med å begrense seg når det kommer til rusmidler, så hvorfor ikke prøve ut noe annet enn rus?. Det er ikke spesielt gøy å havne inn i den destruktive hasjtåka hvor man må røyke for å føle seg normal. Man blir likegyldig og slapp. Klarer man å holde det til en helge greie så er det selvsagt noe annet.

Ellers er jeg klar over hvor mye verre alkohol er enn cannabis.


Cannabis avhengighet har en tendens til å bli bagatellisert er mitt inntrykk. Abstinensene er barnemat men den psykiske avhengigheten viser seg fortsatt hos meg etter 3-4 år ved at jeg får ukentlige sug etter å røyke.

Sorry hvis dette ble rotete(skriver på mobil). Det er heller ikke meningen å moralisere, men hasj/weed misbruket mitt har skapt mer problemer enn fordeler kan man si, og synes TS godt kan tenke seg om en gang eller to før han begynner å røyke.

Hilsen en som levde i den destruktive hasjtåka i en god del år. Likegyldighet og kortidshukommelse er ikke så fett som mange tror. Jeg foretrekker i hvert fall å holde meg unna