View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ser du har fått greie svar her.
Det finnes tobakkerstatning. Real leaf f.eks.
Når det kommer til edibles så anbefaler jeg deg heller å lage "cannapills" enn brownies. Disse kan man oppbevare over tid, og jeg syns også doseringen er enklere.
Det er veldig enkelt å lage, men litt tidkrevende. Jeg lager det som regel med brunt, men jeg har også prøvd med grønt. Kapsler kan du kjøpe billig på iHerb.com, 0 eller 00 er grei størrelse. Jeg anbefaler å bruke dråpeteller til å fylle. Noen bruker sprøyte, men av erfaring er det noe dritt. Dråpeteller får du på apoteket. Kjøp fler enn du trenger, i tilfelle.

Grønt krever decarb før man setter igang. Anbefaler Extra Virgin kokosolje. Dette får du på Kiwi.
Fremgangsmåte:
1. Mål opp kokosolje. Jeg bruker 10g olje per gram hasj.
2. Varm oljen i vannbad. En kasserolle med kokende vann og en mindre kasserolle oppi der igjen funker greit. Pass på så det ikke spruter vann i kasserollen med oljen.
3. Legg hasjen i oljen og rør. Små biter løser seg lettere opp enn store.
4. Se en film eller gjør noe fornuftig mens du venter på at kokosoljen skal trekke til seg alle godsakene. Jeg venter som regel et par timer. Rører en gang iblant underveis.
5. Ta oljen vekk fra varmen og la den kjøle seg litt. Kokosolje har et smeltepunkt på ca. 25 grader. Stivner den er det bare å varme den litt igjen.
6. Fyll kapslene med dråpetelleren.
7. Enjoy!

Personlig syns jeg 1-2 kapsler er greit. 1.5 har vært sweet spot. Jeg har som regel veldig lav toleranse, da jeg ikke inntar cannabis annet enn maks en dag i uken.