View Single Post
Sitat av maarf Vis innlegg
Har lagt den inn, men det har ingen funksjon. Min TV oppfører seg på samme måte om jeg slår av igmp proxyen. Hakker etter noen sekunder. Derfor har jeg en teori om at cisco switchen prøver å route multicast pakkene selv, uten å gå via pfSense.
Vis hele sitatet...
Ikke vær for sikker. Nå har jeg akkurat hatt et helt basic system med WAN, IPTV og LAN, og det fungerer helt fint. Så splitter jeg opp LAN i to nye VLANS (10 og 20), og passer på å flytte IGMP sin downstream til det nye IPTV-LANet, samt sette opp regel i firewll som slipper gjennom alt + Allow IP packets, og da slutter IGMP Proxy å fungere. Og jeg har jo sett at du opererer med lokale VLANs på LAN-siden din, så da tror jeg det er noe der heller.

Prøv å slå på Services Status på forsiden (trykk på pluss oppe til høyre). Jeg ser jo plutselig nå at igmpproxy ikke kjører etter at jeg la til de lokale VLANene. Og når jeg prøver å starte den, så dukker dette opp i loggen: "There must be at least 2 Vif's where one is upstream." Jeg har en upstream og en downstream. Mulig det er en bug på gang når man kjører downstream mot et VLAN?
Sist endret av BillyIdle; 11. august 2017 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.