View Single Post
Sitat av Slæsken Vis innlegg
I veldig mye av PWO'en fra utlandet er det amfetaminlignende stoffer.
Du trenger egentlig ikke reise lenger en til Sverige for å finne noen av disse typene, selv Norge har vel hatt et par av disse til tider.
Trenger ikke å være ''lovlig'' fordi de ikke sjekket den, ikke alle varer blir stoppet og sjekket, ei heller like grundig.
Vis hele sitatet...
Dette er tull.

"Amfetaminlignende" er et særdeles misvisende ord. Amfetamin er amfetamin, et stoff kan ikke være "Litt amfetamin" eller "Amfetaminlignende"

Typiske beskrivelser i dramatiseringene av disse PWO`ene.

Kjemisk strukturelt kan 1,3 DMAA minne om amfetamin, men det stopper der, det er ikke amfetamin, har aldri vært amfetamin og kommer aldri til å bli amfetamin.

I motsetning til amfetamin så er 1,3 DMAA heller ikke ulovlig iht. norsk straffelov å besitte/bruke. Stoffet er ikke nevnt et eneste sted på regjeringens narkotika/dopingliste.

"Ulovlig" blir derfor riktig ord og ikke ulovlig. Det ble tatt av markedet i en rekke land, ja, men aldri formelt forbudt. Dette i kjølvannet etter at 4 amerikanske soldater i Afghanistan døde etter å ha misbrukt "Jack3d" (15-20 scoops osv) - I forhold til antallet på verdensbasis som brukte kosttilskudd inneholdende 1,3 DMAA (Over hundre millioner mennesker) er dette tallet lavt, og blant hundre millioner sier det seg selv at det er mange som misbruker, mange som har helseproblemer fra før, og ikke minst mange som kombinerer med andre sentralstimulerende stoffer og andre stoffer + rusmidler osv.

Jeg bruker "Mesomorph" titt og ofte når jeg trener, fungerer kjempebra, man bygger riktignok opp toleranse fort, men jeg har aldri hatt noen negative bivirkninger av det.

At dette stoffet gir positiv utslag på amfetamin på hurtigtest er også feil, jeg har testet flere ganger med hurtigtest, jeg har blitt narkotika og dopingtestet på både jobb og treningssenter flere ganger, og alle mine prøver har alltid vært negative.