View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg er blant de som før i tiden greide å bruke benzo regelmessig i ca 20 år uten å bli avhengig. Det skal sies at det er det eneste stoffet som har medført at jeg har vandret på kanten av stupet noen ganger i tidlig 20 årene, men jeg lærte meg å ha dyp respekt med selvdisiplin. Det er det med at hjernen lett prøver og lure en selv med unskyldninger til å kose seg med f.eks en mogadom til morgenkaffen en fridag, og at det da gjerne kun må bli med neste dag etter det. En gang i tiden brukte jeg kun en valium fredag eller lørdag når det var helg over flere måneder, noe som er ganske skummelt med tanke på halveringstiden og at man er påvirket i flere dager i etterkant. Det samme gjelder og rivotril.

Nå har jeg hatt noen års opphold, men tilgjengeligheten for de forskjellige benzo preparatene er der på et stort svartemarked. Og med rett bruk så vil jeg påstå at det kan ha en kraftig medisinsk effekt. I mitt tilfelle så sliter jeg ikke så veldig psykisk, men har en del kropslige smerter hvor benzo preparatene hjelper meg å slappe av muskulært. Ikke minst så hjelper det med og hente inn søvn. Men så liker jeg og rusen. Og ikke inrømme det måtte være en livsløgn.

Så det jeg lurer på er. Hvordan mener freaks at man mest mulig kan bruke benzo forsvarlig oftest mulig uten at man hekter seg? Vil man f.eks hekte seg mindre om man veksler mellom de forskjellige preparatene?

Min hovedregel har alltidvært og ikke la det bli en vane. At jeg helst lar det gå uker mellom hver tablett. Det selv om jeg har hatt lyst og ta en mental ferie hver helg.