Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Veldig spesielt å diskvalifisere alle personlig involverte fra debatten. Tror dessuten ikke et fravær av følelser nødvendigvis er den beste måten å forstå kompliserte problemstillinger på. Jeg synes Han-Tyumi fremstår helt redelig i denne diskusjonen, til og med med selvinnsikt nok til å se når h*n får tunnelsyn. Det er vel heller unntaket enn regelen.
Vis hele sitatet...
Kan vi snu på problemstillingen da? Hva gjør han kvalifisert til å svare? Hormonsystemet er et utrolig komplekst tema.

For å svare på spørsmålet ditt må eg nok komme med eit "ja, men".Kort sagt trur eg kor stor grad ein transmann vil kunne konkurrere med cismenn vil vere avhengig av omstendet. Folk reagerer veldig forskjellig på hormona ein får under slik behandling og det er mange faktorar som spelar inn. Har ikkje nokre konkrete tal på forskjell mellom muskelmasse før og etter hormonbehandling så kor stort sannsynet er tørr eg ikkje sei, men ja, eg trur det er mogleg.
Vis hele sitatet...
- tror
- tror
- folk reagrerer forskjellig på hormoner
- mange faktorer som spiller inn
- stor sannsynlighet
- tror

Nei. Det er alt for stor forskjell på menn og kvinner i toppidrett.

Edit. Jeg ser jeg skriver som en dust uten å backe opp mine argumenter. Men det får jeg ta siden. Cheers.
Sist endret av Superspurv; 24. juni 2021 kl. 11:51.