View Single Post
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Hva er anbefalt dose på tørket flein da, om man vil erfare ego-død og den type ting? Eller: hvor mange gram tørket fleinsopp tilsvarer en såkalt heroisk dose?
Det er såpass kraftig at man ikke husker noe? Da er jeg enig i at det er bortkastet.
Jeg må ta med i betraktning at de fleinsoppene jeg har, er 5-6 år gamle. Selv om de er oppbevart riktig, kan jeg ikke vite om de er fullt ut potente.
Vis hele sitatet...
Med spiss fleinsopp er det alt fra 3,5-4,5 som kan tilsvare 5 gram cubensis. Jeg var noen år yngre da jeg tok 4,9, og var ikke i nærheten av like innforstått med psykedelika og livet ellers, så det kan hende at jeg ble 'denied' en så pass kraftig opplevelse. Det kan også være at hjernen ikke klarte å gjøre noe mening ut av så vanvittig mye totalt fremmede inntrykk, derfor ble det ikke lagret. Det må sies at enkelte ganger, når jeg tar større doser sopp eller DMT, så får jeg tilgang til deler av denne turen, akkurat som disse minnene blir kun tilgjengelige i en veldig endret psykedelisk tilstand.

Ego død er en sånn sak som ikke nødvendigvis er avhengig av en monsterdose, men heller din grad av modenhet og mottakelighet. Det er mye mer givende å innse at den holder på å inntreffe, for så å overkomme frykten ved hjelp av aksept, enn å nærmest ikke være tilstede og bli totalt overveldet til den grad at man ikke har mulighet til å utvise motstand.

Vil anbefale 3,5, kanskje 4 hvis soppen er veldig gammel.

Vil anbefale en episode av Waking Up-podcast der Sam Harris snakker med Françoise Bourzat. Episoden heter The Psychedelic Experience. Veldig mye nyttig informasjon der!
Sist endret av Stray Wanderer; 25. mai 2020 kl. 16:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.