View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser i VG i dag at de har en artikkel om kriminelle nettverk i Oslo, volden øker og den grove volden eier ofte rom på offentlige steder.

Personlig tror jeg bildet er mer nyansert. Det er mulig også volden øker, men jeg tror kanskje også den har blitt mer synlig, og at dagens samfunn med teknologi osv gjør at det gjerne blir mer kjent enn tidligere?

Jeg har aldri vært i et slikt miljø, og jeg har vokst opp 60 mil unna Oslo, men jeg kjenner en som dreiv med omsetning av amfetamin osv i sine yngre dager. Han lettet en gang på sløret om dette, og alt som foregikk uten at politiet ble involvert. Han hadde sett på at en fikk klippet av stortåa si med avbitertang en gang for eksempel. Han som ble uten stortåa turte ikke annet enn å si at han hadde fått noe på foten i garasjen sin… Og i ett oppgjør der han skulle fjernes som selger hadde noen kommet seg inn i huset hans mens han var borte, han ble overfalt og forsøkt satt overdose på med heroin. Han fikk slått seg løs mot 3 personer og etter en heftig slåsskamp som raserte hele etasjen i huset, kommet seg ut en verandadør og løpt som faen. Det ble jo politisak da naboene hørte bråket, men det ble etterforsket som ordinært innbrudd fordi han ikke sa noe.

Kjenner du til mange slike grove episoder som ikke fører til etterforskning, eller som politiet aldri fikk kjennskap til?
Er det fortsatt utbredt?
Ligger volden på samme nivå nå som før, bare det er mer som kommer politiet for øret, eller har det økt?

Hva tror du?