View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg har vinglet litt frem og tilbake her og er fortsatt litt conflicted.

Jeg tenker at i en ideell verden så burde det være sånn som TS skisserer.
Ser man noen som trenger hjelp så forsøker man å hjelpe.
Syns det burde være slik, men sånn er det ikke.

Jeg tror ikke jeg selv ville blitt sur eller fornærmet hvis noen tok kontakt
og spurte om jeg trengte hjelp hvis de var up front på at det var det henvendelsen gjaldt,
men jeg ville nok ikke tatt i mot hjelpen. Ville antagelig bare sagt takk og adjø.

Men jeg er mann og jeg skjønner damer nok er mye mer skeptiske til plutselige hevendelser
fra tilfeldige folk på gaten. Brent barn skyr ilden.
Vis hele sitatet...
Dame eller mann dette har lite å gjøre med kjønn. Å få på prakket hjelp sånn uten videre kan sikkert føles som tvang og også føles nedverdigene. Greit å prøve å stifte et bekjentskap om man tror det hjelper, igjen er vennskapet på uærlig premisser og personen vil til slutt merke at det er noe galt.

Angående å slå av en prat med en dame for sjekking er det helt greit. Vil faktisk si det er veldig positivt om gjøres riktig, siden ingen gjør det her. Mange Jenter setter pris på det og sier ofte de skulle ønske det var mer vanlig i Norge.

Når de snakker om #villebaresnakkelitt vil jeg tro dette ofte er menn som som mangler litt koblinger og ikke tar hintet om at personen er interessert eller ei. Ikke la dere skremme av å bli oppfattet som "creepy" om dere ser noen dere liker og vil gå bort og prate.