View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av funksjon Vis innlegg
Ser ingen personangrep her, bare folk som er uenige i hva som er sosialt akseptabel framferd ovenfor fremmede. Har det slått deg at du kanskje ikke er den første hjelpsomme ridderen denne kjente, anorektiske personen har møtt? Det er jo ikke helt usannsynlig.
Vis hele sitatet...
Du legger altfor mye i dette. Det du tenker er ikke det jeg tenker eller hva jeg ønsker. Jeg ser en rusavhengig person ligge på gata. Siden jeg kjenner til slikt og ikke er en pingle som de fleste er så går jeg bort og spør om det går bra. I 99,9% av tilfellene får man et jada, og kanskje til og med et «jo takk» og et lite smil.

Se for deg dette da. Helt tilfeldig, så møter jeg personen det er snakk om på butikken. HEEEEELT TILFELDIG. «Hei, er ikke du «sett inn navn»? Hvorfan går det?

Enten får jeg et blikk som sier «å nei, ikke en sånn en», noe jeg ville plukket opp med en gang.

Eller så kanskje «joda det går fint».

«Så bra» sier jeg da. Og ferdig med den saken.

Kanskje jeg ser personen et par uker senere. Jeg smiler vennlig. Jeg sikler ikke og tar meg i skrittet mens jeg gjør BJ gestikulering med hånda.

Kanskje hun sier noe, kanskje ikke. Men jeg har spurt og hvis det ikke er naturlig så lar man det bare være med det.

Men ikke kom her og tillegg meg en haug med baktanker om å skulle redde noen eller leke spiseforstyrrelseekspert. Bestevenninnen min har faktisk spiseforstyrrelser. Jeg er fortsatt ikke ekspert.

Jeg vil bare være grei. Kan du skru hodet ditt tilbake på normal mode nå? Og bort fra alle menn vil utnytte sårbare kvinner modusen