Tråd: Verdens ende
View Single Post
EN TRÅD HVOR MAN FORHERLIGER EN VERDEN UTEN 24/7 FREAK.NO BURDE HATT TRIGGERWARNING

Det er kanskje på tide å gro litt samvittighet, langt hvitt skjegg, ta med et skilt ut på gaten og advare fremmede på vei til butikken om dette?

Men seriøst(?). Kanskje, kanskje ikke. Uansett så virker ikke samfunnskollaps egentlig så kult, liksom.

Jeg mener fantasien er morsom frem til noen smeller opp døra di og kaster det avkappede hodet til moren din i fanget ditt før de tvinger deg til å smile mens de pisser deg i trynet fordi du er en cuck og de er flere enn deg. Men kanskje jeg bare har rare fantasier.

For å være litt on-topic edit: Mener du om livet generelt sett starter om igjen fra skratch, eller menneskeheten?

Hvis alt/mesteparten av flercellet, komplisert liv ble utryddet i en kataklysmisk hendelse - som meteor, eller supervulkan og sånt -, så ville fortsatt mer robuste og enklere organismer mest sannsynlig overlevd (ihvertfall virker det sånn historisk sett).

De starter ikke på nytt, men over tid vil vi nok andre, men kanskje ikke så veldig anderles arter fra det som finnes nå.

Det er noen kartlagte evolosjunære prinsipper som dikterer hva som er fysisk mulig/"fornuftig" gitt de fysiske omstendighetene som er og kan være her på jorden.

Ut-av-ræva-kanskje-eksempel: Du får ikke den star trek soppen som lever i sub-space - i fortiden OG fremtiden - og i alle dimensjoner: Og er ren energi! Fordi det er ikke nok energi tilgjenlig i fri form her på jorden til at den type liv kan utvikle den slags egenskaper i dette miljøet, elns. - og selvsagt fordi subspace-sopp hadde vært en fornærnelse mot Gud og generell anstendighet.

Men at menneskeheten skulle startet evolusjonært fra begynnelsen igjen hvis den ble helt ødelagt, ser jeg ikke hvordan kunne latt seg gjøre.
Sist endret av Pruttnisse; 1. oktober 2020 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.