View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg
Med det gjeldskravet han har over seg så ser jeg ikke helt for meg hvordan han skal komme seg tilbake til et normalt liv.
Vis hele sitatet...
Eneste realistiske mulighet må vel være gjeldssanering.
Det var redningen for en kompis som fikk erstatningskrav på 33 millioner etter å ha svidd av et lite handlesenter.
Nå er han gjeldfri og lever lykkelig i sin søken på å bli ung ufør.



Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt, hvorfor den figuren blir nesten glorifisert eller sett på med milde øyne. Under psykologiske undersøkelsen etter ranet, så fikk han diagnosen "dysosial personlighetsforstyrrelse" av en eller flere psykiatere. For de som ikke aner hva det betyr, så er det det man i gamledager kalte psykopat.
Vis hele sitatet...
Det var dette inntrykket jeg også fikk da jeg ble kjent med han under et fengselsopphold sommeren 2007.
Han virket kalkulerende, rar, kald og hadde en holdning som vitnet om manglende evne til å se alvoret i det han hadde gjort.
Jeg var så heldig at jeg fikk sitte alene med fyren mens han fikk dommen sin opplest på NRK, for han var ikke i retten personlig, men i trygg forvaring bak betong og skuddsikkert glass på Finnestad fengsel i Stavanger.
Det var den eneste gangen i løpet av de fire månedene jeg var der at han viste nevneverdige følelser. Han var svært nervøs.