View Single Post
Kanskje glad jeg ikke så denne tråden da jeg var 14-16 år hehe. Fant aldri ut av det med å ta av alarmen. Pleide å gå inn på prøverommet og ta på meg det jeg ville ha, og så gå ut av butikken igjen. Evt legge det i en pose.

Jeg ser veldig uskyldig ut, kledde meg pent opp, hadde med poser fra eksklusive butikker fylt opp med noe random sånn at de ikke så tomme ut, og så bare fylte jeg opp med det jeg ville ha. Det var enklest i de eksklusive butikkene, for de hadde aldri alarm. Det gjelder dyre jakker til 10k også. Type Ferner Jacobsen, 4Men osv.

En gang stjal jeg et belte til 1000 kr. Ekspeditøren satt bak disken, beltene var foran disken. Stod og snakka med han mens jeg rolig rullet sammen beltet og la det i trusa, gikk ut igjen. Ekspeditøren var også naboen min, så vi hadde en hyggelig prat. Er fortsatt på hils med karen.

Til slutt dro jeg på «shopping» rundt omkring hele byen, for å finne de beste stedene å stjele. Sko, parfyme, belter, skjorter og egentlig alt mulig.

Ble tatt to ganger. Ene gangen var vi en guttegjeng som prata om det vi skulle gjøre slik at vekteren hørte oss. Andre gang syntes jeg det var så lett å stjele, så jeg bare la en brus i kølla på Rema. Ble anmeldt for en brus til 11 kroner, hørte aldri noe mer om det saken haha.

Hører med til historien at jeg har fått skikkelig avsmak for sånt. Ønsker ikke å stjele en drue en gang, og føler meg alltid veldig skyldig når jeg går ut av matbutikken uten å kjøpe noe... Men det var spennende tider, det var det.