View Single Post
Sitat av Choobe Vis innlegg
Jeg ville først definert det som et liv når det utvikler bevissthet, og ettersom fosteret bruker 9 mnd på å bli ferdig, er vel det rimelig å anta at det enda ikke har skjedd ved 10-12 (++) ukers tid?

Hvis man mener det fortsatt er et liv før bevissthet oppstår, så er det egentlig fortsatt greit, fordi den aldri får oppleve det, dermed kan den ikke savne det, på en måte.

Og litt offtopic, kun av ren nyskjerrighet: hvor mener bibelen bevissthet kommer fra? Oppstår det en ny pr. menneske eller noe sånt? (Og halvveis på kødd) Vil ikke himmelen bli ganske full etterhvert?
Vis hele sitatet...
slik jeg har forstått det (men nå er ikke jeg kristen da) så er bevisstheten sjelen vår. Bibelen sier vel ingenting om direkte når denne sjelen inntar kroppen, men jeg tror mange kristne mener det skjer når egget blir befruktet.

Når du sier himmelen blir full betyr jo det at det må være begrenset med plass; det er ikke urimelig å annta at de fleste tror at himmelen (i likhet med universet) er uendelig stort, og derfor kan romme uendelig antall mennesker.