View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Enda en kommentar som får meg til å gløde. Jeg vil vite på hvilket grunnlag du uttaler deg fra. Kjenner du de fleste i KRF? Har du sett resultatet fra en spørreundersøkelse av KRF?

Jeg kjenner mange KRF'ere, og jeg kan aldri tenke meg at de fleste av disse er mot abort under alle omstendigheter.
Til og med KRF's leder stiller seg kritisk til kommentaren om at voldtatte kvinner ikke bør få ta abort, så jeg tror du kan rulle inn de fordomsfulle og virkelighetsløse kommentarene dine.

Selv om man i utgangspunktet har et syn som bygger på kristendommens verdier og menneskesyn, betyr det ikke at man kan tenke selv og lage seg egne meninger i enkelte omstendigheter.

Verden er ikke svart-hvit, selv fra mitt(og flere andre jeg kjenner) ståsted som kristen.
Vis hele sitatet...
Alle kristne driter seg ut når det kommer til at "det er et foster, ikke en celleklump", når det kommer til at abort er OK ved voldtekt, men ikke OK ved ubeskyttet sex. Jeg kjenner mange Krf-ere. ( Ikke som er meget politisk aktive slik som Emil da) Ok, tok kanskje litt hardt i da, fornøgd?

Jeg var i fjor å besøkte en kompis på Bildøy Bibelskole, der vi hadde denne diskusjonen faktisk. Jeg tror en del kristne er imot abort, og jeg tror en stor del mener at abort er riktig ved alle tilfelller, - ikke bare i "speisaltilfeller"