View Single Post
Jeg hår nå brukt den siste uke på å prøve å finne en løsning til ett problem som jeg fikk da jeg kjøpte PS3.
jeg har søkt høyt og lavt på google og de forum jeg har klart å finne uten å få ett konkret svar. jeg også fulgt tutorials som hvis hvordan man løser problemet uten hell.

Problemet er at playstation min ikke klarer å spille online, jeg får mye lagg og til tider hender det at jeg ikke klarer å conecte til servere heller. Under network settings på PS3en så er det en test, denne sier at jeg har NAT type 3, under er det en warning som sier at dette kan skape problemer med online spill og andre ting som playstation store osv.

Det som slo meg først når jeg så dette var å åpne porter i routern, jeg fant fram de riktige portene som må åpnes og la de til i routern min, men dette funket ikke. Da begynte jeg å lete litt rundt på google og kom til akkurat samme sted hvor jeg var, altså åpne porter. jeg har også satt manuelt IP på PS3en til 10.0.0.90 slik at den holder seg langt unna andre på det samme nettverket.

Litt om hvilket router og linje jeg har:

Router: Speedtuch 5x6 (Dette er ikke trådløs)
Firewall: er slått av
Linje: 4100/1000 fra Nextgentel

jeg har åpna portene:

TCP: 80, 443, 5223
UDP: 5223, 3478, 3479, 3658

jeg har også sett på og prøvd å følle utallige slike tutorials: http://www.pregamelobby.com/forum/so...-your-ps3.html

Er det noen her som har hatt samme problem eller som vet hvordan dette kan løses?


mvh: -=Insane=-