View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kilden min er sikker da det er en god kompis av meg. Så tror jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Ble sent i en dvd eske så er en meget diskré sending, så tviler det er noen uærlige postmenn som har tatt den.
Vis hele sitatet...
Jeg tror heller ikke at det er så sannsynlig at noen i Posten har stjålet brevet.
Men!
Hadde jeg ha jobba i Posten og lett etter ulovlige brev for å stjele, ville definitivt de med dvd-cover inni bli sjekket først. De fleste som sender eller bestiller narko på nett vet at dvd-cover ofte blir brukt i slike sendinger. Dessuten er det lite logisk å sende dvd-filmer fysisk i dag, da alt er streambart eller mulig å laste ned på nett.

Det som er ulempen med å få et slikt brev stjålet, er jo at man ikke tør å melde i fra fordi innholdet er ulovlig. De vil jo ikke åpne brevet og sjekke dersom det legit har kommet på avveie og dukker opp igjen, men man vil allikevel helst ikke assosiere seg med slike sendinger mer enn nødvendig, i tilfelle.

Har hørt at det forekommer relativt ofte at brev med konfirmantpenger og smykker o.l forsvinner, fordi folk ikke sender det rekomandert med sporing.
Det skal også være skrevet at Posten ikke dekker verdisaker som er sendt med vanlig brevpost, siden rekomandert sending er til for dette formålet.
Derfor er det heller ikke så stor sjangse for å bli tatt for dette, innbiller jeg meg. Posten fraskriver seg jo alt ansvar for verdisakene, og derfor vet jo den ansatte at det er lite sjangs for at dette blir fulgt særlig nøye opp...

Men 4-5 dager er for kort til å vite sikkert. Det tar ofte noen uker før selve razzian skjer også, dersom det faktisk er det som er tilfellet her.
Bare rydd huset og sørg for å ha alt på ditt rene, dersom de faktisk dukker opp.
Problemet også er jo at man faen ikke vet når de kommer, så man går bare rundt og venter 1-2 mnd etter pakka skulle ha kommet
Sist endret av Alzo88; 2. mars 2020 kl. 19:43.