View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så SIM-kortet dem går etter? Selvom jeg ikke har lagt inn telefon nummer?


Hva med nytt SIM-kort da?
Vis hele sitatet...
Kan jo være de går etter IP-adresse istedenfor eller noe annet unikt. Slik kan det være nok å bare bytte telefon eller sim-kortet.

Tviler på at de gir noe til politiet uten at politiet spesifikt spør om det. Som oftest gir ikke slike tjenester politiet noe som helst uten at det foreligger en rettsordre, avhengig av hvor alvorlig saken er så vil en slik ordre gjerne også gjerne bli anket.

Jeg er veldig sikker på at dette er slikt som vil koste tjenester som snapchat en del penger og tid, og tid er også penger for disse. For ikke å snakke om hva det vil koste når slikt blir kjent i media. Jeg er forresten ikke spesielt positiv til nordvpn nettopp fordi de minst èn gang har utlevert info til politiet. Var muligens info om hvor personen hadde logget på. Men den viser hvor ilojale de er til sine kunder og aldri er noen man kan føle seg trygg på.

Jeg personlig er også veldig kritisk til tiktok og ville aldri brukt de, spesielt ikke om jeg skulle til Kina en gang i fremtiden. Og å bruke de dersom man er en aktiv og synlig motstander av Kina reggimet er ren idioti.

Var jo en sak der.. tror det var Apple.. de nektet å åpne opp en telefon FBI hadde beslaglagt, tror det muligens var en terrorist som eide den, men er veldig usikker der. Og det sier jo litt om hvor mye firmaer innen kommunikasjon og sosiale medier har å tape på å være lojale til offentlige myndigheter og de som jobber for offentlige myndigheter (som politiet og militæret).